Cal alentir l'activitat mental

Per obtenir i/o avançar cap a una “bona salut” en el sentit ampli de la paraula, cal tenir en consideració tres aspectes:

  1. Fisiològic
  2. Emocional o mental
  3. Espiritual

Caminar és molt bó per la salut

Els tres estan interrelacionats, és a dir, un influeix en l’altre. De la mateixa manera que tenim clar que hem de menjar per nutrir el nostre cos (fisiològic), també cal ocupar-se de la part emocional i de l’espiritual.

Unes reflexions sobre la salut:

  • Tots som conscients de que la teoria és fàcil i sabem el que cal fer, però el difícil és fer-ho. Cal esforçar-nos en ésser fidels en allò que estem convençuts què és el millor per “viure més, viure millor”, i tenir molt present que cada dia, cada setmana, podem començar.
  • La salut és en gran mesura una responsabilitat personal i respon a un projecte de vida, té relació directa amb la nostra forma de vida, conformada per moltes opcions que lliurement prenem cada dia. El nostre estat de salut depén directament de la nostra postura davant aquestes petites opcions de cada dia; el que decidim menjar, beure, respirar, pensar i inclòs sentir. O decidim estimar-nos i cuidar-nos i establim prioritats que responguin a l’objectiu “Viure bé i morir bé” o ens deixem arrossegar per la inèrcia.
  • L’OPCIÓ ÉS NOSTRA, hem de deixar d’excusar-nos en el “no tinc temps”:
    • per fer exercici físic (caminar, fer estiraments, etc. El que no es fa servir es va deteriorant)
    • per menjar millor (em part som allò que mengem)
    • per incorporar certs hàbits (relaxació, meditació, llegir, escriure, etc.)

I REPETIM el més important: L’opció és totalment nostra! Nosaltres DECIDIM què pensar, què sentir, etc.!

Podríem finalment afegir: “Quan canvies la manera de mirar a les persones, les situacions, les coses, etc. les persones, les situacions i les coses que mires CANVIEN!

PROVA-HO i SORPRÈN-TE!