Davant un problema, un malestar, un conflicte, etc. tenim dues possibles maneres o estratègies. Per resoldre’l, cadascú segons la seva manera de fer, de ser o el tipus de qüestió a millorar, pot anar-li més bé una o una altre. Ara bé, és molt important donar les respostes per escrit, feu-ho així i el resultat serà molt diferent que si el que fem és només pensar-hi.

A)

  1. Definir el problema. Quin és el problema? No confondre el problema amb les causes
  2. Quines són les possibles causes del problema?
  3. Quines són les possibles solucions?
  4. Quina és la millor solució?

B) En situacions no solucionades i que siguin importants per a tu, pregunta’t el següent:

  1. Com he pensat fins ara?
  2. Com m’he sentit fins ara?
  3. Com he actuat fins ara?

Escriu les respostes, això es part de la teva forma de ser fins ara i t’ha servit per obtenir els resultats que tens actualment. Ara pregunta’t; com seràs si es resol el tema, problema, etc. que tens! Imagina la situació en la que ja has aconseguit l’objectiu o solucionat el problema. Respon:

  1. Com pensaré quan el tema estigui solucionat?
  2. Com em sentiré quan el tema estigui solucionat?
  3. Com actuaré quan el tema estigui solucionat?

Respon a aquestes preguntes per escrit; a continuació pensa amb sentit comú, coherència, etc. reconeixent que en aquest context, que abans de fer o tenir, tens que ser diferent i això vol dir pensar d’una manera nova, sentir d’una manera nova i actuar d’una manera nova, per tant, manifesta:

  1. Com vull pensar a partir d’ara?
  2. Com vull sentir-me a partir d’ara?
  3. Com vull actuar a partir d’ara?

Que no et faci mandra fer aquest senzill exercici, perquè com bé ja saps, de vegades, “els petits gestos porten grans canvis”.